Meer energie

Kun je ook weleens wat extra energie gebruiken? Probeer dan eens deze overheerlijke vitaminen b complex smoothie. Deze smoothie zit boordevol met verschillende B vitaminen. Deze vitaminen heb je nodig bij allerlei processen in je cellulaire stofwisseling. Als je moe en lusteloos bent, zouden deze vitaminen je wel eens wat meer energie kunnen geven.

Maar deze smoothie is ook gewoon heel erg lekker. Dus ik zou zeggen, proost!

 

Benodigdheden

Om overheerlijke smoothies te maken heb je allereerst een blender nodig.

 

Ingrediënten

  • Papaja ( vers ingevroren, een paar blokjes)
  • Aardbeien (vers ingevroren, een paar blokjes)
  • Banaan (1 stuk, vers)
  • kokos
  • Kokoswater (inhoud 1 kokosnoot)
  • Water (kopje)

 

Snij de kroontjes van de aardbeien. Doe dan de aardbeien en stukjes papaja in de blender. Pel dan de banaan en doe deze erbij.

Maak dan de kokosnoot klaar. Ik heb een verse kokosnoot weten te bemachtigen, maar een bruine kokosnoot is ook prima. De kokos is dan alleen al wat harder. Maak een gat in de bovenkant en laat het kokoswater in de blender lopen. Schep nu het kokos eruit met een lepel.

Blend vervolgens alle ingrediënten met de blender. Begin op de laagste stand. Is het mengsel nog te dik, dan kun je er een beetje water bijdoen. Als alle bestanddelen grof gemalen zijn zet je de blender nog 1 minuut op de hoogste stand.

 

papaja

© Pixabay

Papaja

Een papaja is een vrucht van een meloenboom die in Mexico groeit. De vruchten groeien aan de boom stam. De papaja vrucht kan wel tot 6 kilo groeien. Alleen zijn de exemplaren in Nederland veel kleiner. De vruchten die je in ons land kunt kopen zijn ongeveer 300 tot 500 gram.
Papaja’s bevatten calcium, natrium, kalium, fosfor en ijzer. Daarnaast bevatten ze vitamine B1, B2 en C en B-caroteen.

aardbeien

© Pixabay

Aardbeien

Aardbeien zijn heerlijke vruchten die zomers veel gegeten worden. Aardbeien zitten boordevol vitamine C. En de calorie inname van aardbeien is laag. Per 100 gram aardbeien zitten 29 calorieën. Aardbeien bevatten ook veel kalium, calcium, fosfor en magnesium, koper en zink. Aardbeien bevatten ook veel vitaminen zoals vitamine B1, B2, B6, B11 en C.

 

banaan

© Pixabay

Banaan

De banaan is een heerlijke fruitsoort die een heerlijk romig karakter geeft aan je smoothie. Een banaan bevat eigenlijk weinig vitamine C vergeleken met ander fruit. Het bevat wel veel kalium, calcium, fosfor, magnesium vezels en zetmeel. In bananen zitten ook vitamine A, B1, B2, B6, B11 en C.

 

kokosnoot

© Pixabay

Kokoswater

Het vocht uit een kokosnoot is bijzonder verfrissend. Het bevat heel veel mineralen zoals magnesium, calcium, fosfor en kalium. Er zit ook vitamine B1, B2 en C in kokoswater.

%d bloggers liken dit: