Herstellende smoothie

Deze herstellende smoothie is heerlijk na een training of herstel na ziekte of verkoudheid. Het is een heerlijk frisse smoothie met watermeloen die je laat watertanden. Door de Griekse yoghurt krijg je een romige smaak. De eiwitten die in Griekse yoghurt zitten helpen weer bij herstel.

Wanneer probeer jij deze heerlijke smoothie?

 

Benodigdheden

Om overheerlijke smoothies te maken heb je allereerst een blender nodig.

Ingrediënten

  • Watermeloen 3 kopjes (bevroren)
  • Banaan
  • Frambozen 1 kopje (bevroren)
  • 1 el. Honing
  • 1 tl. Chia zaad
  • Griekse yoghurt 1 kopje

Werkwijze

Doe eerst de watermeloen, frambozen en de banaan in de blender. Vervolgens voeg je de honing, chia zaad en de Griekse yoghurt toe. Nu kan alles gemixt worden met de blender. Begin op de laagste stand. Als alle bestanddelen grof gemalen zijn zet je de blender nog 1 minuut op de hoogste stand.

 

watermeloen

© Pixabay

Watermeloen

Watermeloen is rijk aan veel vocht. Het bestaat voor zo’n 95% uit water. Maar watermeloen bevat ook veel kalium en vitamine A. Daarnaast zit er ook nog calcium, magnesium en vitamine C in watermeloen.

 

banaan

© Pixabay

Banaan

De banaan is een heerlijke fruitsoort die een heerlijk romig karakter geeft aan je smoothie. Een banaan bevat eigenlijk weinig vitamine C vergeleken met ander fruit. Het bevat wel veel kalium, calcium, fosfor, magnesium vezels en zetmeel.

 

frambozen

© Pixabay

Frambozen

Frambozen zijn het lekkerst in de zomer. Maar tegenwoordig kun je ze ook het hele jaar door in het vriesvak vinden. En dat is natuurlijk perfect voor een heerlijke smoothie. Frambozen bevatten veel kalium, calcium en magnesium. Daarnaast bevatten ze vitamine A en C.

 

honing

© Pixabay

Honing

Honing is een zoete substantie die gemaakt wordt door honingbijen. Het bevat kalium, calcium, magnesium en wat vitamine C. Daarnaast is honing is een natuurlijk antibioticum. Je kunt uit veel verschillende soorten honing kiezen. Elke soort heeft weer een andere smaak. Gebruik gewoon een smaak die je lekker vindt.

 

chia zaad

© Pixabay

Chia zaad

Chia-zaad is rijk aan omega 3 vetzuren en meervoudig onverzadigde vetzuren. Daarnaast is chia-zaad een rijke bron van eiwitten en vezels. Chia-zaad werd 4000 jaar geleden al gebruikt door de Azteken.

Daarnaast bevat chia-zaad ook calcium, fosfor, kalium en mangaan. Chia-zaad kan wel tot 7 x haar gewicht aan vocht opnemen. Hierdoor passeert het voedsel makkelijker door de darm.

 

Griekse yoghurt

Griekse yoghurt bevat wel iets meer vetten dan normale yoghurt. Maar in Griekse yoghurt zitten ook veel eiwitten. Daarnaast heeft Griekse yoghurt een heerlijk romige smaak.

%d bloggers liken dit: