Moeite om op gewicht te blijven.

De laatste tijd ben ik nogal aan het schommelen met mijn gewicht. Eigenlijk heb ik sinds de geboorte van mijn eerste kind al moeite om mijn gewicht goed te houden. Voordat ik kinderen kreeg, woog ik 65 kg. En dat is met mijn lengte van slechts 165 cm genoeg. Toen ik zwanger raakte van mijn eerste kind vlogen er ineens 30 kilo extra aan. En sindsdien heb ik moeite om weer op mijn oude gewicht te komen.

 

65 kilo

 

Ik heb wat oude foto’s opgezocht hoe ik er voor de kinderen uitzag. Toen had ik nog een mooi gewicht. Na mijn kinderen zie je op de foto hierna dat ik veel in gewicht ben aangekomen.

 

ongezond gewicht

 

Momenteel weeg ik 80 kg bij 165 cm. En dat is veel te veel. Mijn vriendin vroeg me vorige week of ik nog een goed dieet wist. Ze wilde graag wat gewicht afvallen. Ik kon dan ook niet anders om te zeggen dat ik meedeed. Om zelf de strijd wederom aan te gaan. Maar dan deze keer voorgoed. Mijn streven is dan ook die 65 kg.

 

Het Eiwitrijk dieet.

gewicht

 

Een aantal jaren geleden, na mijn tweede kind, heb ik een eiwitdieet gedaan. Bij dit dieet drink je voornamelijk eiwitten. De zogenaamde whey eiwitten. En hierbij was ik snel weer op mijn oude gewicht. Het dieet bestaat uit vier fasen. Waarbij je in de eerste fase zo’n 50 % van je af te vallen gewicht kwijt raakt. In de eerste fase drink je zo’n 5 a 6 eiwit shakes per dag. Tussendoor zijn bepaalde groenten toegestaan. Bepaalde ook weer niet. Je mag geen fruit en vooral geen suikers. De koolhydraat intake wordt bij dit dieet beperkt.

Omdat je voornamelijk de koolhydraten skipt en vooral eiwitten inneemt kom je in een andere stofwisselingsfase terecht. De zogenaamde ketose fase. Als je ketose verbranding hebt dan verbrand je ineens je vetten in je lichaam. En omdat je eiwitten inneemt breken je spieren hierbij niet af. En tussendoor heb je absoluut geen honger.

 

eiwitshake

 

De eerste fase van het dieet is het strengst. In deze fase val je dus het meest af. Daarna volgt een fase waarin je weer langzaam de koolhydraten toevoegt. Er is nog een derde en een vierde fase. Iedere fase komt er iets meer koolhydraten bij en gaan er weer eiwitten vanaf. In de laatste fase val je niet meer af maar stabiliseert je stofwisseling, waarna je weer normaal kunt gaan eten.

Ik ga in ieder geval de strijd met haar aan. Morgen beginnen we met onze strijd. De bussen met whey eiwitten zijn weer in huis gehaald. Het wordt even afzien, maar ik weet zeker dat we ons binnenkort weer iets fijner voelen met onszelf. Ben je ook gemotiveerd geworden? Kijk dan eens op deze site.

 

gezond gewicht

%d bloggers liken dit: