Een hydraterende smoothie met komkommer en kokoswater.

hydraterende smoothie

Een gezonde groene smoothie.

Deze keer een gezonde smoothie. Aangezien mijn koolhydraat beperkte dieet nog niet voorbij is. En aangezien het lekker gaat met afvallen, wil ik nog even zo verder gaan. Deze smoothie is heerlijk fris, en hydrateert het lichaam.

 

Ingrediënten

  • Spinazie (1/2 kopje, diepvries)
  • Komkommer (1 stuks, vers)
  • Basilicum (1/2 kopje, vers)
  • Gember(Klein blokje, vers)
  • Kokoswater (150 ml)

 

Doe eerst het kokoswater in de blender. Schil hierna de komkommer en snij deze in blokjes. Doe ze in de blender. Voeg hierna de spinazie en basilicum toe. Snij de gember in stukjes en voeg deze toe aan de blender.

Nu kan alles gemixt worden met de blender. Begin op de laagste stand. Als alle bestanddelen grof gemalen zijn zet je de blender nog 1 minuut op de hoogste stand.

Spinazie.

spinazie

Spinazie is heerlijk in smoothies. Ik voeg spinazie bijna aan al mijn smoothies toe. De vezels die in spinazie zitten zijn heel goed voor je darmen. Spinazie bevat veel ijzer. Meer dan in de meeste andere groenten. Naast ijzer is spinazie rijk aan kalium, calcium, fosfor en magnesium.

De belangrijkste vitaminen in spinazie zijn A, B1, B2, B3, B6 en vitamine C.

 

Komkommer.

komkommer

De komkommer is een populaire groente. Hij bevat veel water en vezels en weinig calorieën. De komkommer bevat niet heel veel vitaminen en mineralen, maar zit wel boordevol fytonutriënten. Komkommers bevatten onder andere flavonoïden, die een ontstekingsremmend effect hebben.

 

Basilicum.

basilicum

Basilicum is een heerlijk geurende plant, waarvan de bladeren worden gebruikt. Het blad geeft gerechten een heerlijke smaak en aroma. Basilicum bevat veel vitaminen en mineralen. Het bevat veel vitamine A en K en veel Kalium, Magnesium en IJzer.

Basilicum kan tevens veerlichting geven bij verkoudheid.

 

Gember.

gember

Gember is de wortel van de gember plant. Het is een pittig specerij met veel verschillende stoffen erin. Er zijn de laatste jaren veel onderzoeken geweest naar de effecten van gember. Gember bevat namelijk veel verschillende stoffen die naast de vitaminen en mineralen zeer gezond zijn. Gember bevat onder andere, gingerol, shogael en zingiberene. Aan gember worden veel voordelen toegeschreven. Het is o.a.. Goed tegen misselijkheid, zorgt voor gewichtsverlies, is verwarmend en ontstekingsremmend. Gember heeft ook een pijnstillende werking. Het kan spierpijn en gewrichtspijn helpen verminderen.

Gember bevat naast deze voordelen ook natrium, kalium, calcium, fosfor, ijzer, magnesium, koper en zink. De belangrijkste vitaminen in Gember zijn B1, B2, B6 en vitamine C.

 

Kokoswater.

kokosnoot

Kokoswater heeft een hydraterend effect op het lichaam. In kokswater zitten veel mineralen. Vooral veel magnesium. Daarnaast zit er in kokoswater veel vitamine B2. Het is een hele fijne dorstlesser. Daarnaast verhoogd kokoswater het vetmetabolisme. Dus ook goed voor de lijn.

3 thoughts on “Een hydraterende smoothie met komkommer en kokoswater.

Laat een reactie achter