5 Grondoefeningen die je dag energiek laten beginnen.

energiek

Energiek de dag beginnen.

Heb je ook mijn vorige blog gelezen, over ochtendroutine? Misschien wil je hier een goed start mee maken. Deze grondoefeningen helpen je om de dag energiek te beginnen. Ze helpen de doorbloeding op gang te brengen en geven je gewoon meer energie. Door s ’ochtends te beginnen met bewegen, help je je lichaam en je geest te ontwaken. Hierdoor kun je er fris weer tegenaan.

Om deze grondoefeningen uit te voeren heb je verder niets nodig. Alleen een fitness matje en wat discipline. Dus kom op en doe mee. En zie wat voor verschil het jou brengt.

 

Plank.

half plank

De allerbeste oefening voor je buikspieren is de plank. Je traint hiermee eigenlijk al je buikspieren. En bovenarmen en benen. De plank kun je iedere dag een beetje langer volhouden. Kun je de full plank nog niet gelijk volhouden, dan kun je beginnen met de elbow plank.

  • Ga op je buik liggen.
  • Plaats je onderarmen onder je schouders.
  • Lift je lichaam van de grond en blijf op onderarmen en tenen leunen. Houd hierbij je lichaam recht. (als een plank)
  • Herhaal dit een aantal keer.

plank

 

Bij de plank gaat het als volgt:

  • Ga op je buik liggen.
  • Plaats je handen onder je schouders.
  • Lift je lichaam van de grond en blijf op handen en tenen leunen. Houd hierbij je lichaam recht. (als een plank)
  • Hou dit vast zolang als je kunt.
  • Probeer iedere dag een paar seconden langer vol te houden.

 

Side plank.

side plank

 

Bij de side plank train je je schuine buikspieren. Hierdoor krijg je een mooiere taille. Het zorgt ervoor dat je meer romp stabiliteit krijgt.

  • Ga op je zij liggen
  • Zet je onderarm waar je op ligt onder je schouder.
  • Lift nu je lichaam als een plank van de grond. Je leunt nu op je onderarm en je voet.
  • Hou dit vast zo lang je kunt. Iedere dag iets langer.

 

Legs lift.

legs lift

 

Wil je ook zo’n mooie V vorm in je onderbuik ontwikkelen? Dan moet je aan de slag met je onderste buikspieren. Om je onderste buikspieren te trainen zijn er veel verschillende oefeningen. De oefeningen bestaan vooral uit het liften van de benen. Een oefening die ik fijn vind om te doen is de straight legs lift.

  • Ga op je rug op de grond liggen.
  • Laat je armen langs je lichaam liggen. Of doe je handen onder je billen.
  • Til dan je benen gestrekt van de grond omhoog.
  • Laat ze vervolgens weer zakken.

 

Lateral lunch.

lateral lunch

De Binnenkant van je benen is altijd de grootste uitdaging om te trainen. Met een lateral lunch wordt de binnenkant van je benen aangepakt. 

  • Ga op rechtop staan met je armen langs je lichaam.
  • Je voeten staan naast elkaar op de grond.
  • Span je buikspieren aan.
  • Zet een been opzij.
  • Zak dan door je knie en probeer hierbij in balans te blijven.
  • Kom vervolgens weer omhoog en stap terug in de uitgangspositie.
  • Herhaal dit een aantal keer.

 

Huppelen op de plaats.

huppelen

Met huppelen verhoog je de hartslag en  activeer je je lichaam. Door actief een aantal minuten op de plaats te huppelen word je alert en actief. Probeer iedere dag dit iets langer vol te houden.

Door actief je dag te beginnen, kun je alle stress van de komende dag weer aan. Dus kom maar op, laat de dag nu maar komen!

Advertenties

Laat een reactie achter