Start de dag met een heerlijke frisse zomerse smoothie.

frisse zomerse smoothie

Een gezonde start.

De dagen worden weer heter. Met dit recept voor een heerlijke frisse zomerse smoothie, kun je even bijkomen en afkoelen. De munt geeft deze smoothie z’n heerlijke frisheid. De mango en de aardbeien geven de smoothie een zomerse tint. Dit recept is genoeg om de dorst van het hele gezin te stillen.

Benodigdheden:

Om overheerlijke smoothies te maken heb je allereerst een blender nodig.

Ingrediënten:

  • Aardbeien (400 gram, vers)
  • Mango (1 stuk, vers)
  • Banaan (1 stuk, vers)
  • Granaatappel pitjes (1 kopje bevroren)
  • Munt (12 bladeren)
  • Water (200 ml)
  • Vanille roomijs (4 grote scheppen)

Snij de kroontjes van de aardbeien. Doe dan de gewassen aardbeien en het water in de blender. Schil de mango en snij het vruchtvlees met een mes van de pit af. Pel dan de banaan en doe dit bij de rest van de ingrediënten. Blend vervolgens alle verse ingrediënten met de blender.

Doe hierna de bevroren granaatappelpitjes, verse muntbladeren en vanille ijs in de blender. Nu kan alles opnieuw gemixt worden met de blender. Begin op de laagste stand. Als alle bestanddelen grof gemalen zijn zet je de blender nog 1 minuut op de hoogste stand.

Aardbeien.

aardbeien

Aardbeien zijn heerlijke vruchten die zomers veel gegeten worden. Ze zitten boordevol vitamine C. En de calorie inname van aardbeien is laag. Per 100 gram aardbeien zitten 29 calorieën.  Aardbeien bevatten ook veel kalium, calcium, fosfor en magnesium.

 

Mango.

mango

Mango is naast banaan de belangrijkste vrucht uit de tropen. Hier groeit de vrucht rijkelijk aan de mango boom. In mango zitten veel vitaminen  en mineralen. 100 gram vruchtvlees is genoeg voor je dagelijkse portie vitamine C. Naast vitamine C bevat de mango vitamine A, B6 en vitamine E. Kalium, magnesium, calcium, ijzer, koper en zink zijn de belangrijkste mineralen die de mango bevat.

 

Banaan.

banaan

De banaan is een heerlijke fruitsoort die een heerlijk romig karakter geeft aan je smoothie. Een banaan bevat eigenlijk weinig vitamine C vergeleken met ander fruit. Het bevat wel veel kalium, calcium, fosfor, magnesium vezels en zetmeel.

 

Granaatappel.

granaatappel

De granaatappel is een vrucht die allemaal rode pitjes bevat. De pitjes kun je eten en bevatten veel vitaminen. Het witte vruchtvlees is niet eetbaar en smaakt erg bitter. De granaatappel bevat kalium, calcium, magnesium en vitamine C. De granaatappel bevat ook polyfenolen. Dit zijn krachtige antioxidanten.

 

Munt.

munt

Muntbladeren geven een heerlijke frisheid aan je smoothie. Daarnaast zijn muntbladeren goed voor je spijsvertering. Het bevorderd de spijsvertering en maakt je spijvertering rustig. Maag en darmklachten kunnen met munt worden verzacht.

Advertenties

Laat een reactie achter