Oefeningen voor de armspieren.

Met grondoefeningen bedoel ik oefeningen die je met je eigen gewicht kunt doen. Nou zijn armoefeningen met je eigen gewicht best zwaar. En het hangt van je gewicht af of je deze oefeningen kunt uitvoeren. Niet iedereen is in staat om push ups te doen. Maar er zijn ook oefeningen die minder zwaar zijn en wel goed te doen zijn. Zo kun je toch aan de slag gaan om je armen strak voor de zomer te krijgen. Dus doe je mee?

 

Oefeningen voor de biceps

De biceps zijn de spieren die aan de voorkant van de armen zitten. Ze helpen je arm te buigen.

Push ups tegen een muur of een tafel.

Neem een staplengte afstand van een muur of een tafel. Plaats je handen tegen de muur of op de rand van de tafel. Laat je gewicht meer op je armen komen. Kom met je bovenlichaam naar de muur of tafel door je armen te buigen. Duw jezelf weer in de uitgangspositie. Herhaal deze oefening een aantal keer.

Full plank

Kom op de grond liggen op je buik. Met je tenen op de grond. Zet je handen onder je schouders en druk jezelf omhoog. Hou jezelf een aantal seconden in de opgedrukte stand. Houd je lichaam hierbij als een plank. Adem rustig in en uit hierbij. Net as je buikspieren, train je ook je armen en schouderpartij met deze oefening. Probeer iedere dag een paar seconden langer vol te houden.

 

 

Oefeningen voor de tri-ceps

De tri-ceps zijn de spieren die aan de achterkant van de armen zitten. Ze helpen je arm te strekken.

Achterwaartse push up.

Zit op een stoel of bank met een hard zitgedeelte. Ga op de rand van de stoel zitten. Plaats je handpalmen op de stoel. Je voeten staan onder de knieën. Zak dan van de stoel af naar de grond. Je handen hou je op de stoel. Duw met je armen jezelf weer omhoog. Herhaal dit een aantal keer.

Burpees

Neem als uitgangshouding de full plank. Laat nu je hoofd iets afhangen naar de grond. Je armen worden nu licht gebogen. Duw je billen iets omhoog. Hou deze houding een aantal tellen vast. Adem rustig in en uit hierbij.

 

Oefeningen voor de schouders

Je schouders kun je heel makkelijk sterker maken door het gewicht van je armen te gebruiken.

armoefeningen

Arm zwaaien.

Neem een staande houding aan. Laat je armen langs je lichaam hangen. Zwaai nu je armen zijwaarts omhoog. Stop op schouderhoogte. Hou even vast en laat je armen dan weer zakken. Herhaal deze oefening een aantal keer.

%d bloggers liken dit: