Lees je helemaal gek met Storytel!

Lees je helemaal gek met Storytel!

Lezen met Storytel.

Ik heb sinds kort iets nieuws ontdekt. Boeken lezen via Storytel. Ik hou heel erg van lezen. Maar door mijn drukke levensstijl is het niet altijd mogelijk om te lezen. Eerder las ik nog wel eens iets voordat ik naar bed ging. Maar als mijn oor nu het kussen raakt, ben ik vertrokken. Dus dat wordt het niet meer. Misschien gebeurd dat later weer een keer.

Ik ben ook niet meer de persoon die de rust neemt om ervoor te gaan zitten. Ik heb meestal veel te veel te doen en mijn tijd is spaarzaam.  Zoals dat bij zoveel mensen gaat. Maar daar is de perfecte oplossing voor gevonden: Het gesproken boek.

Nou is het gesproken boek natuurlijk al een hele tijd beschikbaar. Bij de bibliotheek kon je namelijk ook al gesproken boeken lenen. Alleen maakte ik daar niet echt gebruik van. Ik vond het een beetje voor ouderen, of slechtzienden. De titels die je kon lenen vond ik ook altijd beperkt.

Wat is Storytel?

luisteren boeken

Storytel is een bedrijf wat ingesproken boeken en e-boeken online heeft staan. Je kunt ze gemakkelijk via je tablet lezen of beluisteren via je mobiele telefoon. En dat is echt handig. Aangezien ik mijn telefoon altijd bij me draag, alleen al voor de stappenteller.

Nu kun je dus ook nog gewoon een boek beluisteren terwijl je gewoon doorgaat met je dagelijkse bezigheden. Ik beluister nu boeken onder mijn huishoudelijke bezigheden en tijdens het uitlaten van de hond. En ik vind dat je genoeg keuze kunt maken uit verschillende titels en genres. Ze hebben meer dan 40.000 boeken beschikbaar.

Een abonnement is 9,95 per maand. En je kunt de eerste twee weken gratis kennis maken. Dus hou je ook van lezen maar heb je weinig tijd? Dan is dit proberen echt de moeite waard.

 

Wat heb ik dan zoal gelezen?

In de afgelopen maand heb ik meer boeken gelezen dan ik in vijf jaar gedaan heb. Alle uurtjes op een dag die je in de auto of op de fiets zit. De uurtjes buiten met mijn hond, de uurtjes die gaan zitten in huishoudelijke bezigheden. Ik heb ze allemaal handig gebruikt om te lezen. Een welkome afwisseling van de schreeuwende muziek die ik meestal op mijn oren heb.

Storytel

Wat ik de afgelopen maand heb gelezen:

  • Secret of the millionare mind – T Harv Eker
  • Heal yourself now – Nicola Haslett
  • The Alchemist – Paul Coelho
  • The art of happiness – Dalai Lama
  • Happiness is – A. R. Bernard
  • Binaural weight loss hypnosis – Glen Harrold
  • Deep sleep every night – Glen Harrold
  • Binaural deep sleep hypnosis – Glen Harrold
  • Het boek des onheils – Kai Erik
  • The law of succes – Mitch Horowitch, Napoleon Hill
  • Great spirit told me – Michael looking coyote
  • 101 amazing facts about horses – Jack Goldstein..

 

Categorieën.

Natuurlijk hoeft mijn keuze voor boeken niet de jouwe te zijn. Maar je kunt uit veel verschillende categorieën kiezen. Deze categorieën zijn:

  • Biografieën
  • Drama & poëzie
  • Economie & zakelijk
  • Erotische fictie
  • Fantasie & scifi
  • Geschiedenis
  • Harlequin
  • Kinderen
  • Klassiek
  • Korte verhalen
  • Misdaad
  • Non fictie
  • Persoonlijke ontwikkeling
  • Romans
  • Spanning
  • Taal
  • Young adult

 

Ben je enthousiast geworden? Neem dan eens een kijkje op de site van Storytel.

Hardlopen gaat veel makkelijker met deze handige accessoires.

Hardlopen gaat veel makkelijker met deze handige accessoires.

Hardlopen en accessoires.

Met hardlopen dacht ik vaak als eerste aan de aanschaf van schoenen. Die waren voor mij het allerbelangrijkst. Ik heb ze dan ook aan laten meten, omdat ik nogal moeilijke voeten heb. Kleding en accessoires waren voor mij altijd van ondergeschikt belang. Maar daar ben ik de laatste tijd toch een beetje van aan het terugkomen. Want als ik de deur uitga heb ik op z’n minst mijn telefoon, huissleutels en drinken mee.

 

Ik ben eens gaan surfen over het internet om dit probleem op te lossen. Want als je gaat is het echt handig om dit zo comfortabel mogelijk te doen.

 

Schuurplekken tegengaan.

Er zullen vast meer mensen last hebben van schuurplekken. Ook als je de beste hardloopkleding aanhebt. Het frequent wrijven van huid tegen elkaar kan een gevoelige huid opleveren. Schuurplekken kunnen ontstaan op de binnenkant van de dijen of onder de armen.

Bodyglide heeft een product gemaakt die dat schuren tegengaat. Er zijn twee varianten.

  • Bodyglide Anti Blaren en Schuurplekken Stick 22g
  • Bodyglide For Her 42g

Body-Glide-Anti-Blaren-en-Schuurplekken-Stick-22g

 

 

De anti blaren en schuurplekken is gemaakt in een handige stick die je makkelijk meeneemt voor onderweg. Deze stick is ook te gebruiken tegen blaarvorming.

Bodyglide-For-Her-42g

 

 

De bodyglide voor her is speciaal samengesteld voor de hydratatie van de huid. Aangevuld met extra vitaminen. Het maakt de huid zacht en gehydrateerd.

Beide producten zijn te bestellen op All4running.

 

 

Spullen meenemen:

Het eerste waar ik altijd last van heb is dat ik mijn spullen nooit ergens kwijt kan. Of ik heb ze in mijn zak gedaan van mijn jacket maar dan hindert me dat weer onder het lopen.

Je hebt verschillende belts van verschillende merken. Ik laat er een aantal zien die het meest opvallen.

De Nathan hipster.

Nathan-Hipster-Heathered-Blue

De Nathan hipster is een handige band die je om je taille kunt plaatsen om spullen mee te nemen. De band is verkrijgbaar in 4 kleuren. Er zitten aparte vakken in de band, waardoor je meerdere items kunt meenemen. De hipster is te koop bij All4running of run2day.

 

 

De flipbelt heupband.

flipbelt-heupband

De flipbelt is een soortgelijk product. Ook bij deze band zijn er meerdere openingen om je spullen in op te bergen. Daarnaast heeft de flipbelt wat reflectie in het ontwerp gemaakt. Want veiligheid staat nog altijd voorop. De flipbelt kun je kopen bij de hardloopshop.

 

 

De Ultimate Performance AiraForce 2 Nutrition Belt.

Nathan-Mercury-2-Drinksysteem

Met deze riem is het mogelijk om wat vloeistoffen of water mee te nemen onder het hardlopen. De riem is ook verkrijgbaar in 4 flessen om mee te nemen. In de riem is ook een klein opbergzakje voor kleine spulletjes die je meeneemt. De belt is verkrijgbaar bij All4running.

 

 

Nathan Mercury 2 Unisex

Nathan-Mercury-2-Drinksysteem

Deze riem van het merk Nathan maakt het mogelijk om twee flessen vloeistoffen of water mee te nemen. Net als het vorige merk is de riem voorzien van een handig opbergvakje om extra spulletjes mee te nemen. Deze riem is verkrijgbaar bij all4running.

 

 

Binnenkort ga ik mijn eerste stappen zetten met een van deze handige accessoires. Laat even weten welke voorkeur jij hebt. Of heb je  misschien andere handige accessoires gezien? Laat het me weten.

Nu is het genoeg! Tijd om wat gewicht te verliezen.

Nu is het genoeg! Tijd om wat gewicht te verliezen.

Moeite om op gewicht te blijven.

De laatste tijd ben ik nogal aan het schommelen met mijn gewicht. Eigenlijk heb ik sinds de geboorte van mijn eerste kind al moeite om mijn gewicht goed te houden. Voordat ik kinderen kreeg, woog ik 65 kg. En dat is met mijn lengte van slechts 165 cm genoeg. Toen ik zwanger raakte van mijn eerste kind vlogen er ineens 30 kilo extra aan. En sindsdien heb ik moeite om weer op mijn oude gewicht te komen.

 

65 kilo

 

Ik heb wat oude foto’s opgezocht hoe ik er voor de kinderen uitzag. Toen had ik nog een mooi gewicht. Na mijn kinderen zie je op de foto hierna dat ik veel in gewicht ben aangekomen.

 

ongezond gewicht

 

Momenteel weeg ik 80 kg bij 165 cm. En dat is veel te veel. Mijn vriendin vroeg me vorige week of ik nog een goed dieet wist. Ze wilde graag wat gewicht afvallen. Ik kon dan ook niet anders om te zeggen dat ik meedeed. Om zelf de strijd wederom aan te gaan. Maar dan deze keer voorgoed. Mijn streven is dan ook die 65 kg.

 

Het Eiwitrijk dieet.

gewicht

 

Een aantal jaren geleden, na mijn tweede kind, heb ik een eiwitdieet gedaan. Bij dit dieet drink je voornamelijk eiwitten. De zogenaamde whey eiwitten. En hierbij was ik snel weer op mijn oude gewicht. Het dieet bestaat uit vier fasen. Waarbij je in de eerste fase zo’n 50 % van je af te vallen gewicht kwijt raakt. In de eerste fase drink je zo’n 5 a 6 eiwit shakes per dag. Tussendoor zijn bepaalde groenten toegestaan. Bepaalde ook weer niet. Je mag geen fruit en vooral geen suikers. De koolhydraat intake wordt bij dit dieet beperkt.

Omdat je voornamelijk de koolhydraten skipt en vooral eiwitten inneemt kom je in een andere stofwisselingsfase terecht. De zogenaamde ketose fase. Als je ketose verbranding hebt dan verbrand je ineens je vetten in je lichaam. En omdat je eiwitten inneemt breken je spieren hierbij niet af. En tussendoor heb je absoluut geen honger.

 

eiwitshake

 

De eerste fase van het dieet is het strengst. In deze fase val je dus het meest af. Daarna volgt een fase waarin je weer langzaam de koolhydraten toevoegt. Er is nog een derde en een vierde fase. Iedere fase komt er iets meer koolhydraten bij en gaan er weer eiwitten vanaf. In de laatste fase val je niet meer af maar stabiliseert je stofwisseling, waarna je weer normaal kunt gaan eten.

Ik ga in ieder geval de strijd met haar aan. Morgen beginnen we met onze strijd. De bussen met whey eiwitten zijn weer in huis gehaald. Het wordt even afzien, maar ik weet zeker dat we ons binnenkort weer iets fijner voelen met onszelf. Ben je ook gemotiveerd geworden? Kijk dan eens op deze site.

 

gezond gewicht

DIY: Leuke kaarsen voor op het terras of tuintafel.

DIY: Leuke kaarsen voor op het terras of tuintafel.

Sfeervol kaarslicht op zomerse avonden.

Deze kaarsen geven de heerlijke zomerse avonden veel gezelligheid. Je kunt ze in allerlei vrolijke zomerse kleuren maken.

Benodigdheden:

benodigdheden kaarsen maken

 

 

 

 

  • Potjes uit de tuin. Kleine bloempotjes die dicht zijn aan de onderkant.
  • Lontjes
  • Elastiekjes
  • Was
  • Kleurpastilles voor de was.
  • Een pan met deksel
  • Juslepel
  • Huishoudfolie om het fornuis mee te beschermen.

 

Gebruik een oude pan en Juslepel. Na het maken van kaarsen is de pan en pollepel moeilijk schoon te krijgen.

 

Stap 1: De was opwarmen.

kaarsvet

Zet de pan op het vuur. Zorg ervoor dat de afzuigkap aan staat en een deur open. De geur van verwarmde was is intens. Doe de was in de pan en laat dit smelten op een laag vuurtje. Hoe meer was hoe langer het duurt om te smelten. Gebruik kleine hoeveelheden om flink los te gaan met vrolijke kleuren voor meerdere potjes.

 

Stap 2: Kleur toevoegen.

gesmolten kaarsvet

Voeg een kleurpastille toe aan de gesmolten was. Afhankelijk van de gewenste kleur kun je eventueel de kleur intensiveren door meer pastilles toe te voegen. Wacht tot alle kleur is opgenomen door de gesmolten was.

 

Stap 3: Voorbereiding van de potjes.

lont prepareren

 

Doe een elastiek om je potje. En doe er nog een elastiek diagonaal omheen. Doop de lot in de was. Laat de was iets hard worden om de lont en trek de lont dan recht. Plak de lont aan de onderkant van het potje vast. Probeer de lont in het midden van de bodem te krijgen. Bint het andere uiteinde van de lont om de elastiekjes om de lont recht te houden.

 

Voorbereiden potje

Stap 4: Potjes vullen met het kaarsvet.

kaarsvet gieten

 

Schep vervolgens met de pollepel de gesmolten wat in het potje. Wil je een geurtje aan de kaars geven, dan kan dat in deze fase. Druppel gewoon wat geurolie of etherische olie in de warme was. Laat vervolgens het potje afkoelen. Vaak zakt de was nog iets in na het afkoelen. Warme was zet uit. Schep vervolgens opnieuw wat nieuwe was op de uitgeharde laag. Laat deze laag opnieuw afkoelen.

 

na de eerste opgieting

 

Stap 5: Eindresultaat van de kaarsen.

kaarsen

Als laatste verwijder je de elastiekjes als de kaars volledig is uitgehard. Vaak is dit de volgende dag.

 

Wil je ook graag kaarsen maken en zoek je benodigdheden hiervoor? Kijk dan eens op deze site van het nieuwe licht. Je kunt ook een kijkje nemen op de site van de kaarswinkel.

3 Grondoefeningen om je rug sterker te maken.

3 Grondoefeningen om je rug sterker te maken.

De kwetsbaarheid van je rug.

Je rug is kwetsbaar en heeft in de loop van je leven genoeg te lijden. Tijdens mijn tienerjaren en ook toen ik startte in de verpleging is met dat jaren verteld. Toen dacht ik altijd, “zal wel”. Maar nu ik 42 ben weet ik beter. Je rug is inderdaad erg kwetsbaar. Vooral in een beroep waarin je veel moet tillen is de dagelijkse belasting op je rug fors. En na een aantal jaren ga je dat merken.

 

Om je rug in balans te houden, is het vooral belangrijk om je buikspieren te trainen. Bij sterke buikspieren en schuine buikspieren staat je rug meer in z’n natuurlijke houding. Voor meer buikspieroefeningen kun je hier kijken op mijn andere blogpost.

 

 

Voor sommige grondoefeningen voor de rug is een dumbell handig. Heb je geen in huis dan kun je voor het gewicht iets gebruiken uit de keuken. Bv. een pak melk. Gebruik je fantasie.

 

Dumbell row:

dumbell row

Leun met je linkerknie  en linkerhand op een bankje. Zet je rechterbeen recht ernaast. In je rechterhand hou je een dumbell vast. Hou je arm gestrekt omlaag. Trek dan je rechterarm in. Zorg dat je bovenarm in een lijn komt met je rug. Laat dan je arm weer zakken. Herhaal je oefening 8 x. Draai je dan om voor de andere kant. Herhaal in 3 sets.

 

 

Rug extentie:

Deze oefening is een fijne oefening die iedereen kan uitvoeren. Voor deze oefening ga je op je buik liggen met je handen naast je lichaam. Lift op een uitademing je voeten en je bovenlichaam van de grond. Hou de extensie als je kunt een paar seconden vast. Herhaal de oefening 8 x in 3 sets.

 

Superman:

Ga op handen en knieën zitten. Hou je handen onder je schouders en je knieën onder je heupen. Hou hierbij je rug recht. Op een uitademing doe je je rechterarm naar voren en je linkerbeen naar achter gestrekt omhoog. Hou een tel vast en kom terug in de uitgangspositie. Doe hetzelfde met je linkerarm en rechter been. Hou een tel vast en kom weer terug in de uitgangspositie. Herhaal de oefening 8 x in 3 sets

 

Wil je graag meer oefeningen doen voor een sterkere rug. Kijk dan eens op deze site. Er staan veel oefeningen met video instructies. Echt de moeite waard.